Mastercard van aantal klanten geblokkeerd
03-05-2007
AMSTERDAM - De Postbank en ING-bank hebben bij een aantal klanten de Mastercard preventief geblokkeerd omdat de creditcardgegevens zijn gestolen in het buitenland. Om schade te voorkomen krijgen de klanten kosteloos een nieuwe. Dat zei een woordvoerster van de Postbank donderdag. e Postbank en ING-bank hebben de maatregel genomen nadat moederbedrijf ING over de diefstal bericht van Mastercard had ontvangen. Volgens de woordvoerster hebben ook andere banken van de creditcardorganisatie zo'n schrijven gekregen. Een zegsman van Mastercard kon donderdagavond geen informatie geven.
Niet alle Postbank- en ING Bank-klanten met een Mastercard krijgen een nieuw exemplaar. „Het gaat om een bepaald aantal serienummers.” Hoeveel het er zijn wil de woordvoerster niet kwijt. Wat de fraude precies inhoudt, weet ze niet. Kaarthouders krijgen het advies hun rekeningoverzicht goed in de gaten te houden. Tot nog toe is geen misbruik aan het licht gekomen. Voor klanten in het buitenland die plotseling zonder zitten is een regeling mogelijk.